Historie značky Under Armour
Under Armour je jedním z předních výrobců sportovního sortimentu. Víte však, jaká je historie této populární značky?
Vše to začalo roku 1996 v americkém Washingtonu DC. Firmu založil bývalý fotbalista a kapitán fotbalového týmu University of Maryland, Kevin Plank. V době vzniku firmy mu bylo pouhých 23 let a podnik sídlil ve sklepě jeho babičky. Jeho nespokojenost s dostupným sportovním oblečením na trhu se přeměnila v touhu vylepšit a inovovat stávající výrobky. V té době ještě mladý student neměl nejmenší tušení, že jeho produkty budou udávat trendy mnoha sportovců.
Po promocích se Kevin Plank rozhodl navrhnout funkční tričko, které by neustále nebylo nasáklé potem a naopak příjemně vonělo. Roku 1996 přichází s jeho prototypem. Byl přesvědčený o tom, že lze najít lepší inovativní řešení, jak tento problém vyřešit a rozhodl se hledat tu správnou cestu. Tento prototyp trička vše odstartoval - tričko bylo měkké, těsné, pružné a co bylo nejdůležitější, odvádělo pot rychleji, než kterýkoliv jiný dostupný produkt na trhu. Sportovec tak během výkonu zůstal v chladu, suchu a tričko bylo navíc příjemně lehké.
Firma Under Armour představuje roku 1997 na trh trička se slavnou technologií HeatGear®, která udržuje tělo v chladu a suchu při horkém počasí. Dále přichází s technologií ColdGear®, jež naopak zahřívá a udržuje sportovce v suchu a teple při sportování v chladných podmínkách. Jako další příchází na scénu technologie AllSeasonGear® vhodná do měnících se teplotních podmínek. V roce 1998 se společnost přesouvá do nového sídla v Baltimoru, města, které od té doby nazývá Kevin Plank svým domovem.
V roce 1999 nastává velký zlom, společnost Under Armour podepsala smlouvu na dodávku produktů pro film Olivera Stonea - Any Given Sunday, v hlavních rolích s Al Pacinem a Jamiem Foxxem. V klíčových scénách filmu měl fotbalový tým na sobě oblečení a doplňky značky Under Armour, kterých si sportovci na obrazovkách začali všímat. Under Armour se stal v roce 2001 oficiálním dodavatelem National Hockey League, později se uzavřely licenční smlouvy i s Major League Baseball, USA Baseball či dalšími klíčovými maloobchodními partnery. V průběhu roku 2002 uvádí na trh první řadu spodního prádla.
Firma Under Armour vstoupila na burzu 17. listopadu 2005. O dva roky později byla v Annapolis ve státě Maryland otevřena první maloobchodní prodejna společnosti Under Armour Brand House. Od roku 2009 začíná značka dělat své první kroky v běžecké kategorii a uvádí první běžecké boty. Under Armour zažil obrovský růst ve velmi krátké době. Značka si zakládá na inovativních technologiích, které se propisují v jejích produktech už od samotného začátku. Rozhodně stojí za to, si jejich produkty vyzkoušet.