Historie značky Jack Wolfskin

PRODUKTY   MODELY   TECHNOLOGIE

Jaká je celá historie značky Jack Wolfskin? Tuto značku založil v roce 1981 Ulrich Dausein v Německu. Ulrich Dausein byl jako mladý skautem a miloval dobrodružství. Během studia na univerzitě ve Frankfurtu prodával po škole na bleším trhu na frankfurtském mostě Eisernen Steg palestinské šátky. Jakmile si našetřil přibližně 6 000$ začal prodávat stany, bundy a spacáky ve svém bytě, kde měl i spolubydlící. Tuto neoficiální "prodejnu" inzeroval v univerzitní tiskárně.

Na základě svých úspěchů s prodejem si otevřel prodejnu SINE. Byl to jeden z prvních outdoorových obchodů v tehdejším západním Německu. Nabízel outdoorové oblečení a vybavení dovážené převážně z Ameriky a Tajvanu, které v té době bylo obtížné sehnat. Na konci 70. let byl outdoor teprve v plenkách. To znamenalo, že na trhu byl velmi omezený výběr vybavení pro tento sport. Dausien se snažil rozšiřovat nabídku sortimentu: "Nabízíme levné vybavení pro turisty i expediční vybavení pro znalce Himálají" napsal v inzerátu v roce '79.

V roce 1980 si dal pauzu od podnikání a vydal se na dobrodružnou cestu do Yukonu na severozápadě Kanady. Jednou v noci u táborového ohně s přáteli někde v dáli zaslechl vytí smečky vlků. Tento pronikavý zvuk jej vytrhl z myšlenek a začal si představovat vlka, jak slídí sněhem a má jen srst, aby ho udržela v teple. Srst, pomyslel si Dausien, byla jeho dokonalou ochranou před okolními živly. Bylo to zjevení a Dausien měl vizi značky, kterou zrealizuje. Odtud přišel název brandu "Wolfskin" – a "Jack"? Místo, kam tenkrát putovali, bylo místo, kde americký novinář Jack London našel inspiraci pro svůj slavný román Volání divočiny.

S touto vizí, která ho z nenadání potkala v divočině se Dausien vrátil ze své cesty plný energie a založil značku Jack Wolfskin. Zpočátku byla značka prodávána pouze společností SINE, ale zanedlouho lemovala regály obchodů po celém západním Německu. Jeho hlavním cílem byl výkon jeho produktů, a tak je vložil do rukou těm, kteří prováděli nejnáročnější aktivity v nejextrémnějších klimatických podmínkách. Horolezec Mischa Saleki byl jedním z jeho prvních testerů, kterého Dausien podporoval na himálajských expedicích výměnou za jeho odborné znalosti. Německý šampion v závodech psích spřežení Aleksander Lwow byl další.

Tyto společné snahy vyústily v první velké technologické inovace. Vznikla tak značka vysoce kvalitního vybavení pro život v přírodě. Dalším motivem po Dausienově posedlosti výkonem oděvu byla jeho starost o životní prostředí. Chtěl zachovávat co nejmenší dopad na planetu od prvního dne. Během následujících 10 let se značka dále rozšiřovala a získávala reputaci na mezinárodní úrovni, její logo s potiskem tlapky je důvěryhodným znakem kvality německého inženýrství. Jack Wolfskin má ze sebou více než 40 let zkušeností, od jediného obchodu ve Frankfurtu po více než 500 obchodů po celém světě. Dausien, muž, který to všechno začal, už dávno odešel, ale přesvědčení, které zastával, dokázalo proniknout dostatečně hluboko do společnosti, aby řídilo její jednání i dodnes.

Značku charakterizují tři pilíře – výkon, dostupnost a konstantní ochrana životního prostředí. V současnosti Jack Wolfskin patří mezi přední výrobce outdoorového vybavení na celosvětovém trhu se sídlem v německém Indsteinu v regionu Taunus.