Nová éra běžeckého komfortu

Saucony Guide 17

Délka čtení: 3 | Autor: Václav

SAUCONY GUIDE 17 přináší nový standard komfortu a stability

Při pohledu na transformaci mezi šestnáctou a sedmnáctou verzí Saucony GUIDE, je evidentní, že jde o výraznou změnu, nejen o evoluci.

Mezipodešev změnila svůj tvar, zvýraznila rocker a zkosením paty se rozšířila v obou směrech. Stabilizační prvek na vnitřní straně byl odstraněn a drop byl snížen o dva milimetry. Z boty s mírnou pronací se stala stabilní obuv, vhodná pro běžce s různými typy došlapu.

Nový design nabízí pohodlí, lehkost a univerzálnost, zejména pro dlouhé tréninky. Došlap je komfortní, široká podrážka podporuje stabilitu. Při únavě je rozdíl mezi GUIDE 17 a jinými modely zřetelný, což zlepšuje celkový zážitek z běhu.

Boty jsou dokonalým průvodcem běžeckým krokem, od došlapu až po odraz ve špičce, s nepřekonatelnou stabilitou.

 

Materiál svršku, použitá membrána, prodyšnost

Od prvního pohledu je zjevné, že v Saucony GUIDE 17 se nebudete nadměrně potit. Vzdušný, prodyšný a lehký svršek dokonale ladí s celkovým konceptem boty, který klade důraz nejen na stabilitu, ale i na lehkost. Efektivní odvětrávání zabraňuje přehřívání nohou a přináší příjemný pocit i při dlouhých bězích. Perforace je patrná po celé ploše svršku, zejména v oblasti prstů. Díky chytře umístěnému fixačnímu pásku zůstává svršek i nad mezipodešví vzdušný, na rozdíl od obvyklé pevné neprodyšné látky.

Polstrování není přehnané, přesto bota nabízí maximální pohodlí. Anatomicky tvarovaná patní miska perfektně obepne achillovku. Mírné polstrování pokračuje až k prvním třem dírkám pro tkaničky a společně s jazykem dokonale fixuje nohu v botě, bez jakéhokoli nepohodlí. Tkaničky jsou ploché, širší a mírně elastické, což dodává další komfort.

Odpružení boty, použité materiály v podešvi

Více pěny, více tlumení. Tímto způsobem charakterizuje nový model značka Saucony na svých stránkách. Možná trochu překvapivě zůstává mezipodešev vyrobena z materiálu PWRRUN, zatímco pěna PWRRUN+ se používá pouze v podrážce (která mimochodem poskytuje extra hustotu a pohodlí). Důvodem je pravděpodobně udržení stability došlapu, což může být pro běžce s vyšší hmotností výhodné, navíc studie naznačují až 85% návratnost energie. Navzdory objemu použitého materiálu se bota stále vyznačuje flexibilitou a torzní tuhostí. Při běhu tak nemáte pocit, že s botou „bojujete“, a i při občasném zrychlení jsou pohodlné. Podle našeho názoru je drop tohoto modelu velmi dobře vyvážený. Šestimilimetrový sklon (o 2 mm nižší než u předchozí verze) od paty ke špičce je stále pohodlný v odrazu a zároveň výrazně podporuje stabilitu došlapu.

Kolébkový tvar podešve je velmi povedený, umožňuje pohodlný přechod od došlapu až po odraz ze špičky, který je plynulý a přirozený. Dokonce i při došlapu přes patu je patrné výrazné zkosení boty právě pod patou, což oceníte. Chodidlo je opřeno do pěny jako do vaničky, s jasným přesahem po stranách pro zajištění větší stability. Pod patou je skutečně 35 mm pěny, ale v úrovni kotníku se dostává až k 60 mm, včetně přesahu pro lepší podporu chodidla. Šířka podešve pod patou je také velmi výrazná, s deseti a půl centimetry, což znamená, že je o celý centimetr širší než u další novinky tohoto roku, rychlostního modelu ENDORPHIN SPEED 4.

Podrážka, přilnavost, chování na mokrém povrchu

Také u podrážky se projevila snaha o minimalizaci hmotnosti. Kontaktní pryž je použita pouze po obvodu boty, s mírným rozšířením na vnější straně paty ve formě tří propojených trojúhelníků. Minimalistické, ale funkční. Odraz na suchém asfaltu je naprosto bez problémů, ani na mokrém povrchu nepociťujeme výrazné snížení trakce. Snad jen na mokrých dlaždicích, kdy se došlap „trefí“ na vyvýšenou hranu kamene středem boty, je lehké podklouznutí znát.

Jinak ani po měsíci testování není opotřebení nijak výrazné, podrážka rozhodně nebude omezujícím faktorem pro model Saucony GUIDE 17. Naopak, absence plastových výztuh nebo přechodových můstků výrazně snižuje riziko poškození. Z předchozích testů modelů jiných značek je zřejmé, že nechráněná pěna v podrážce při takto koncipované konstrukci není výrazněji poškozena ani opotřebena.